BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at skabe udvikling, der er med til at gøre en reel forskel for borgerne i Vordingborg Kommune?
Et par måneder inde i din ansættelse, får du måske denne mail i din indbakke:
”Tusind tak for din deltagelse på vores personalemøde. Personalet følte sig hørt og forstået og du var god til at sætte dig ind i de udfordringer de står i, i deres hverdag. Flere er efterfølgende uopfordret kommet med forslag til, hvordan vi tilrettelægger processen herfra og de har virkelig taget ejerskab for opgaven. Min oplevelse er, at vi i fællesskab har lagt en realistisk plan for, hvordan vi sammen når i mål med at implementere de nye arbejdsgange”.
Vil denne mail fylde dig med faglig stolthed og gå-på-mod? Så er det måske dig vi søger til vores afdeling for Uddannelse og Udvikling. Vi er i fuld gang med at udvikle og understøtte kvaliteten og fagligheden på Pleje og Omsorgsområdet og søger en kollega, der kan træde ind i vores team og hjælpe, udfordre og supplere os.
De sundhedsfaglige Udviklingskonsulenter er organiseret centralt i afdelingen for Uddannelse og Udvikling under Center for Pleje og Omsorg, der betjener Pleje og omsorgsområdet i Vordingborg Kommune. Fokus er på at skabe sammenhænge på tværs af afdelingen, både i forhold til drift, udvikling og implementering af nye tiltag.
Du bliver en del af et blandet sundhedsfagligt udviklingsteam, der bla. består af 2 sundhedsfaglige udviklingskonsulenter. Vi løser opgaver sammen med ledere og medarbejdere på blandt andet plejehjem, i hjemmeplejen og i sygeplejen. Opgaverne i teamet spænder bredt og vores fornemste opgave, er at lykkes sammen med og gennem en lang række samarbejdspartnere.
Dine arbejdsopgaver vil være:
- At iværksætte og understøtte faglig og organisatorisk kvalitetsudvikling og forbedringsarbejde, i samarbejde med øvrige i udviklingsteamet.
- At arbejde med læring på tværs i Center for Pleje og Omsorg, hvilket sker på baggrund af forskellige former for feedback fra organisationen fra f.eks. auditering, dataindsamling fra områderne i forbindelse med forbedringsarbejde. Forbedringsarbejdet tager afsæt i forbedringsmodellen og foregår i et tæt og forpligtende samarbejde med praksis, ledelsen og evt. tværfaglige samarbejdspartnere.
- At give støtte til organisationen i fastholdelse af triage i alle distrikter såvel på plejecenter, som i hjemmeplejen.
- At indsamle, analysere og evaluere data fra praksis med henblik på kompetenceudvikling og læring i organisationen.
- At være implementeringsagent i vores organisation og sikre en tæt kobling mellem strategi, idé og praksis.
- At identificere indsatsområder, der er relevante for udvikling og kvalitetssikring på tværs af funktionerne i Center for Pleje og Omsorg.
- At samarbejde med organisationens nøglepersoner, ledere og ildsjæle med henblik på at løfte kvaliteten i klinisk praksis i Center for Pleje og Omsorg.
- At sikre mundtlig såvel som skriftlig formidling af opgaver og projekter på alle niveauer i organisationen.
Du har en sundhedsfaglig baggrund og erfaring med projektledelse og/eller facilitering af processer. Vi lægger stor vægt på, at du har gode relationelle kompetencer og er god til at samarbejde på tværs af faggrupper og ledelsesniveauer.
Du er nysgerrig og vedholdende og har en analytisk tilgang til data. Du er en dygtig kommunikator både på skrift og i tale og evner at være med til at skabe mening og gensidig forståelse mellem praksis og drift.
Det er en fordel, hvis du har arbejdet med udvikling, implementering og evaluering af forskellige indsatser – gerne i en kommune. Du forstår betydningen af at arbejde i en politisk ledet organisation og som person får du energi af at have flere opgaver i gang på samme tid og af at være i kontakt med mange forskellige samarbejdspartnere.
Du har en sundhedsfaglig baggrund og i din ansøgning vil vi gerne læse konkrete eksempler på, hvordan:
- Du bruger din faglighed i samarbejdet med ledere og medarbejdere, som har brug for din sparring til at omsætte nye løsninger, så de giver mening i praksis.
- Du aktivt tilrettelægger din arbejdsdag og prioriterer mellem opgaver.
- Du indgår i samarbejde med ledere og medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrund.
- Andre vil sige, du bidrager til et godt arbejdsmiljø.
Kørekort er en forudsætning.
Vi tilbyder
- En attraktiv stilling for dig, der brænder for at drive processer, der skaber forandringer og resultater i en stor organisation.
- En attraktiv og ambitiøs arbejdsplads i en afdeling med dygtige og engagerede kolleger, som insisterer på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, selvom vi har travlt.
- Indflydelse på tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver og stor selvstændighed i opgaveløsningen.
- En udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø.
- En bred berøringsflade med mange samarbejdspartnere og muligheden for at være med til at understøtte udviklingen af Pleje og Omsorgsområdet i Vordingborg Kommune.
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Dit arbejdssted vil indtil videre være Stege Rådhus, Storegade 56, 4780 Stege. Men der er planer om flytning til anden lokation i kommunen, i løbet af 2024.
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.
Stillingen er fuldtid, men færre timer kan være en mulighed og med forventet tiltrædelse den 1. maj 2024.
For yderligere oplysninger vedr. stillingen er du meget velkommen til at kontakte Afdelingsleder Charlotte Nielsen mobil 21 69 94 42 eller mail chni@vordingborg.dk .
Ansøgningsfrist den 18. marts 2024
Vi forventer at afholde 1. samtalerunde torsdag den 21. marts 2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vordingborg Kommune, Storegade 56, 4780 Stege
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5998810